Tensiunile discrete ale burgheziei

Corespondenţă de la încheierea Berlinalei

  • Recomandă articolul
Cel puțin în principiu, festivalurile de film sînt acea piață alternativă pentru producția culturală în care se încurajează libertatea de expresie, diversitatea etnică și sexuală, egalitatea de gen și toleranța – adică, pe scurt, tot ceea ce lipsește din filme la Hollywood și în multele săli de cinema de peste tot în lume, care exportă ceea ce produc aceste studiouri. Festivalul de Film de la Berlin – iarăși, în principiu – e un model perfect pentru un asemenea circuit de film. Juriul competiției e echilibrat ca proveniență geografică și profesii (sînt invitați regizori, actori, producători, chiar artiști care nu profesează în cinema). Selecția prezintă producții cinematografice din literalmente toată lumea, aduc mai multe filme decît ar putea să vadă în timpul Festivalului un singur spectator (sau doi, sau zece) și asigură, la mai multe niveluri, perpetuarea producției pentru anii următori. Organizat anual în cadrul Berlinalei, European Film Market reprezintă acest teren de pregătire, o rețea în constantă mișcare între cineaști și producători. Chiar dacă multe filme europene au nevoie de sprijin din partea instituțiilor naționale (Centrul Național al Cinematografiei sau cum se numește în respectiva țară instituția), ele sînt realizate în coproducție, deci găsirea unei finanțări în festivaluri face diferența […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12886 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }