Teorii despre comunicare, semiotica si publicitate

  • Recomandă articolul
Jean-Jacques BOUTAUD Comunicare, semiotica si semne publicitare. Teorii, modele si aplicatii Traducere de Diana Bratu si Mihaela Bonescu, Editura Tritonic, Colectia „Media. Comunicare“, Bucuresti, 2004 Una dintre aparitiile recente la Editura Tritonic este cartea lui Jean-Jacques Boutaud (profesor la Université de Bourgogne) Comunicare, semiotica si semne publicitare. Teorii, modele si aplicatii, ingrijita de Valentina Pricopie si tradusa de Diana Bratu si Mihaela Bonescu. Subtitlul Teorii, modele si aplicatii evidentiaza specificul lucrarii, ce poate fi considerata, asa cum afirma autorul insusi, „o ilustrare a propunerilor teoretice formulate in legatura cu semiotica si comunicarea“ (p. 9). Modelele si aplicatiile se regasesc pe tot parcursul cartii si sustin ipoteza ca semiotica reprezinta o „antropologie“ (p. 9) ce reuneste sensul, forma si relatia. Lucrarea este structurata in patru parti: Semiotica si comunicare, Bucatarie semiotica si retete publicitare, Imaginea si tropismul parfumului. Semiotica si comunicarea imaginii olfactive si Plamadirea gustului. Continutul acestora este, pe scurt, urmatorul. Prima parte, Semiotica si comunicare, analizeaza doua perspective incrucisate: cea a comunicarii asupra semioticii si cea a semioticii asupra comunicarii, autorul pledind chiar pentru existenta unei „semiotici a comunicarii“. Relatiile dintre comunicare si semiotica sint discutate in raport cu imaginea, despre care Boutaud considera ca „incarneaza timpul modern al […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }