Un altfel de bilanț

  • Recomandă articolul
De la oameni de litere implicați în lansările de la Salonul de Carte la ziariști și de la cititori vizitatori la editorii înșiși, toată lumea pare a fi de acord că, în 2011, Bookfest n-a strălucit prin nimic – ba chiar, din anumite puncte de vedere, a lăsat impresia că face fără succes concurență Kilipirimului: marea atracție au fost reducerile (România liberă își intitula unul dintre articolele despre tîrg tocmai „Ce chilipiruri găsim la Bookfest“). Deruta editorială, care ține din 2008-2009, face ca titlurile publicate să fie dintre cele estimate ca vandabile mai degrabă decît dintre cele capabile să genereze, așa-zicînd, evenimente sau interes pentru un public eclectic, deși, spre deosebire de anterioara epocă a vacilor slabe în lumea cărților, anii ’90, acum se publică mult în România. Presa vorbește zilele acestea – în contextul tradiționalelor articole „de bilanț“ despre cîte exemplare din ce autor s-au vîndut și cifrele de vînzări ale editurilor – despre un al treilea val al crizei, manifestat prin scăderea radicală a puterii de cumpărare și reorientarea consumului. Toate sînt, însă, prezumții teoretice, în absența oricărui studiu serios despre așteptările cumpărătorilor de cărți. Ceea ce e, totuși, evident este o neconcordanță între destinatar („marele public“) și […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }