Un nou dictionar despre jurnalismul de radio
- 25-01-2005
- Nr. 257
-
Mona MOLDOVEANU
- ARTICOLE
- 0 Comentarii
Una dintre aparitiile recente de la Editura Tritonic este cartea lui Radut Bilbiie (redactor-sef al Redactiei Militare a Societatii Romane de Radiodifuziune „Ora Armatei“ si cadru didactic asociat la facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii), intitulata Dictionarul jurnalistului de radio. Lucrarea cuprinde 1.400 de termeni din urmatoarele cimpuri semantice: jurnalism, comunicare, publicitate, tehnica de radio, domeniul computational, muzica, legislatia presei si a publicitatii, audiovizual, fizica, deontologia jurnalistica, dramaturgie, fonologie, stilistica, institutii, agentii de presa etc. Prefatatorul editiei, profesorul Gheorghe Verman, director general adjunct al Societatii Romane de radiodifuziune, afirma ca dictionarul „acopera un mare gol in bibliografia de specialitate“, fiind util nu doar jurnalistilor de radio, ci si „publicistilor din intreg audiovizualul si din mass-media, in general“ (p. 5). Intrarile din dictionar nu cuprind numai date despre intelesul strict al notiunilor respective, ci mult mai multe informatii. De exemplu, in cazul agentiilor, al asociatiilor si al cluburilor, autorul aminteste inclusiv modul in care s-au constituit acestea si modalitatea in care se face accesul in respectivele organizatii. Dictionarul este, de asemenea, un foarte bun ghid pentru informatii din legislatia romaneasca. Sint preluate ca atare articole din legi – legea audio-vizualului, legea dreptului de autor, deontologia jurnalistica, dreptul la replica si rectificarea, […]