„Un subiect e cu atît mai universal cu cît e mai local“

Dialog cu Gianina CĂRBUNARIU

  • Recomandă articolul
Semnat de Gianina Cărbunariu, Solitaritate (o producţie a Teatrului Naţional „Radu Stanca“ Sibiu, 2013) este primul spectacol din România care participă în secţiunea In a Festivalului de la Avignon în ultimii 15 ani (de la Danaidele lui Silviu Purcărete). Cele opt reprezentaţii (19-22 și 24-27 iulie, la Gymnase du Licée Mistral) au avut parte de cronici de la bune la entuziaste, în presa cotidiană (Le Monde, Libération, La Croix etc.) și pe bloguri (cel al revistei Les Inrocks, de exemplu), iar reacţia publicului – extrem de caldă (pentru că în majoritatea sălilor din Festival, locurile nu sînt numerotate, spectatorii se așază la coada de la intrare cu mult timp înainte; la Solitaritate, coada începea să se formeze cu o oră înainte de începerea reprezentaţiei). Pentru un spectacol ca Solitaritate, a fost, în plus, și unul dintre cele mai bune contexte festivaliere – o primă ediţie sub conducerea lui Olivier Py, marcată de un accent puternic pus pe teatrul politic.   E secţiunea In a Festivalului de la Avignon „visul vieţii“ unui artist de teatru? Ar fi o ipocrizie să spun că prezenţa în selecţia oficială a Festivalului de la Avignon nu contează și că nu m-am bucurat de acest moment. […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12888 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }