Un pariu editorial: Colectia „Ego. Proza“

  • Recomandă articolul
Acum doi ani, Colectia „Ego“ a Editurii Polirom facea un prim pui: „Ego-grafii“. Intre timp, „puiul“ nonfictional (confesiuni, autobiografii mai mult sau mai putin fictionalizate ale unor personalitati literare in viata, istorii personale s.a.) a crescut si s-a impus pe o linie memorialistica alternativa. Colectia-mama fusese una compozita, eteroclita, cuprinzind volume de proza, eseu, publicistica, jurnal, in vreme ce „Ego-grafii“ este una mai „specializata“. Probabil (si) ca urmare a succesului celei din urma, la inceputul lui 2004 s-a nascut o alta noua colectie: „Ego. Proza“. Spre deosebire de „Fiction Ltd“, profilata pe „clasici alternativi“ ai prozei postbelice, avem de-a face aici cu un pariu curajos pe „proza tinara“. Tentative asemanatoare au mai existat in ultimii ani – bunaoara, proiectul Editurii Paralela 45, Colectia „80“. Spre deosebire de ele, noua colectie evita orice incadrari generationist-decenale. Pina acum au iesit pe piata noua titluri; autori: Cezar Paul-Badescu (deschizatorul de pluton, cu Tineretile lui Daniel Abagiu), Mariana Codrut (singura „optzecista“, cu Ul Baboi si alte povestiri), Dan Lungu (Raiul gainilor. Fals roman de zvonuri si mistere), Lucian Dan Teodorovici (Atunci i-am ars doua palme), Radu Pavel Gheo (Fairia. O lume indepartata), Ioana Baetica (Fisa de inregistrare), Adrian Schiop (Pe bune/pe invers), Cosmin Manolache […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }