Juan Miró, poetul (Galerie foto)

  • Recomandă articolul
Catalanul, suprarealist de excepţie, rupt de tînăr din pictura peisagistică – care, oricum, anunţa tendinţele sale către esenţializare şi reinterpretare a realităţii într-un mod cu totul personal –, putem afirma că era un poet  à la lettre. Să nu credeţi că celebrul muzeu londonez de pe Southbankul Tamisei a luat decizia de-a denumi astfel expoziţia, revalorizîndu-l pe celebrul catalan în postura de poet. Se aminteşte doar într-un eseu bine calibrat despre „afinitatea sa electivă“ cu poezia, şi anume A Profound and Poetic Reality (O realitate profundă şi poetică) de Teresa Montaner, apărut în catalogul expoziţiei. Expoziţia poartă titlul existenţial The Ladder of Escape (Scara evadării) şi urmăreşte mai degrabă influenţa politico-socială asupra creaţiei lui Juan Miró, modul prin care a reuşit să supravieţuiască în vremuri atît de vitrege.   Specialişti în artele vizuale precum Marko Daniel, Matthew Gale, Robert S. Lubar, Christopher Green ş.a. scot la iveală, în catalogul sus-menţionat, implicarea sufletească şi artistică a catalanului în lupta pentru apărarea libertăţii regiunii în care s-a născut şi a dreptului ei la individualitate, chiar independenţă, dezvoltarea stilului său în pictură etc. Pictat adesea în anii tinereţii, locul de obîrşie din Catalonia i-a fost multă vreme o inspiraţie fertilă, o călăuză pe […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.