Logos-ul întrupat şi nevoia de raţionalitate a omului

  • Recomandă articolul
Naşterea Cuvîntului întrupat, sărbătorită în fiecare an de Crăciun, nu este un mit fermecător, bazat pe o legendă de origine iudaică a unui „copil născut dintr-o Fecioară“. Descriind procesul de convertire al scriitorului irlandez C.S. Lewis, cardinalul Schönborn povesteşte că acesta citise o carte despre miturile morţii şi învierii divinităţii, care se regăseau, în natură, în moartea şi învierea grîului şi că, într-o zi, îl auzise pe un ateu convins declarînd că dovezile pentru istoricitatea Evangheliilor ar fi foarte convingătoare. Atunci Lewis a rămas uimit la gîndul că, la urma urmelor, Isus nu fusese doar o zeitate a grîului care şi-a dat viaţa pentru ca viaţa lumii să poată continua, ci că, de fapt, Dumnezeu chiar murise odată cu adevărat (1.).   În mod analog, bazîndu-ne pe caracterul istoric al Evangheliilor, putem spune că Dumnezeu s-a născut odată cu adevărat şi că Isus Cristos nu e o figură mitologică, ci o persoană umană reală, care a avut o existenţă similară cu cea a fiecărui om. Totuşi, Evangheliile ne spun şi că, prin Isus, „Împărăţia cerului“, adică Dumnezeu însuşi, „s-a apropiat“ de om. Naşterea lui Isus ar fi împlinit astfel o aşteptare deopotrivă personală şi universală a omului de a primi […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }