Citeva argumente pentru schimbarea de atitudine

  • Recomandă articolul
Nu ma indoiesc de faptul ca Festivalul national de teatru din acest an va stirni (a si stirnit deja) diverse controverse. Mai mult, discutiile publice in contradictoriu pe aceasta tema mi se par sanatoase, fiindca ele antreneaza intrebari, luari de pozitie si corectii de traseu indelung asteptate, ceea ce confirma functiile majore pe care un festival anual de rang national trebuie sa si le constientizeze si sa si le asume: functia de investigator al cimpului, cea de evaluator al situatiei reale a miscarii teatrale, dar si cea de maestru de ceremonii pentru o sarbatoare binemeritata. E si pricina pentru care rindurile de mai jos isi propun sa urmareasca – impresionist totusi, ce sa-i faci? – aceste functii, si mai putin sa ofere o selectie de cronici grabite ale spectacolelor (multe dintre acestea au fost deja analizate de Observatorul cultural, altele vor fi, probabil, in curind). Asa, mai degraba dupa ureche, cele dintii discutii referitoare la functia de evaluator au inceput in saptaminile premergatoare, si ele se datoreaza, ca de obicei de altfel, in primul rind teatrelor (si spectacolelor) care s-ar fi dorit invitate si n-au fost. Nu sint tocmai in masura sa ma pronunt asupra acestor nemultumiri, din pricina ca […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }