Discontinuități salvatoare

  • Recomandă articolul
Ca ritm al aparițiilor editoriale notabile, 2016 a fost un an cu discontinuități, proza înregistrînd cele mai multe dezechilibre. Dacă, în cazul poeziei, volume valoroase, ori cel puțin demne de atenție, prin ineditul formulelor, au apărut cu un ritm constant, de-a lungul întregului an, în cazul prozei, cu puține excepții, cea mai mare parte a volumelor grele au început să apară din toamnă, climaxul fiind Tîrgul Internațional de Carte Gaudeamus, cînd s-a lansat un adevărat val de titluri. Dat fiind intervalul restrîns de la data apariției și cea la care încep să apară bilanțurile, o bună parte dintre toate aceste ultime apariții încă au nevoie de un răstimp pentru a i se estima cota. Trecînd abrupt la tronsonul prozei, 2016 a adus mai puține titluri-vedetă, dar a compensat printr-o colecție diversă, bine‑venită, de fic­țiuni foarte valoroase. George Bălăiță a revenit cu un roman inspirat din etosul poveștilor  lui Creangă, Învoiala, lui  Radu Cosașu (Oscar Rohlich) i-a apărut Viața ficțiunii după o revoluție, roman emoționant și răscolitor care rotunjește ciclul Supraviețuirilor, ambele titluri fiind publicate la Editura Polirom, Ioana Pârvulescu a lansat cel mai masiv și mai ambițios roman de pînă acum, Inocenții, iar Vlad Zografi a publicat un prim roman […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12887 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }