PUBLICITATE: Frédéric BEIGBEDER, 199.000 lei

  • Recomandă articolul
Frédéric BEIGBEDER 199.000 lei Traducere de Marie-Jeanne Vasiloiu, Prefata de Lucian Georgescu, Editura Pandora-M, Tirgoviste, 2004, 300 p. E greu sa scrii despre cartea lui Beigbeder. Mai ales daca nu vrei sa aluneci in acel discurs eshatologic ce o insoteste pretutindeni si care i-a insotit si promovarea in Romania. Este totusi vorba despre literatura (asta o dovedeste insasi existenta cartii) si poate ca ar fi bine sa o tratam ca atare. Dincolo de imaginea copywriter-ului care dezvaluie mecanismele malefice ale publicitatii si, prin aceasta, declinul societatii capitaliste occidentale, scrierea unei carti de literatura, si nu a unui eseu sau realizarea unui film are importanta sa in discutia de fata. Eu cred ca este chiar lucrul esential. Pentru inceput, faptele: Frédéric Beigbeder (n. 1965), absolvent Sciences-po (1986), scriitor (Mémoires d’un jeune homme dérangé, La Table Ronde, 1990, trad. rom. Memoriile unui tinar ticnit, Editura Pandora-M, 2004; Vacances dans le coma, Grasset, 1994; L’amour dure trois ans, Grasset, 1997; Nouvelles sous ecstasy, Gallimard, 1999), dandy obisnuit al cluburilor pariziene, cronicar literar in presa, radio si televiziune, creator al unui premiu literar (Prix de Flore) si, ceea ce e cel mai important, copywriter in filiala franceza a firmei de publicitate „Young & Rubicam“, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }