PUBLICITATE: Frédéric BEIGBEDER, 199.000 lei
- 04-01-2005
- Nr. 254-255
-
Dragos JIPA
- RECENZII
- 0 Comentarii
Frédéric BEIGBEDER 199.000 lei Traducere de Marie-Jeanne Vasiloiu, Prefata de Lucian Georgescu, Editura Pandora-M, Tirgoviste, 2004, 300 p. E greu sa scrii despre cartea lui Beigbeder. Mai ales daca nu vrei sa aluneci in acel discurs eshatologic ce o insoteste pretutindeni si care i-a insotit si promovarea in Romania. Este totusi vorba despre literatura (asta o dovedeste insasi existenta cartii) si poate ca ar fi bine sa o tratam ca atare. Dincolo de imaginea copywriter-ului care dezvaluie mecanismele malefice ale publicitatii si, prin aceasta, declinul societatii capitaliste occidentale, scrierea unei carti de literatura, si nu a unui eseu sau realizarea unui film are importanta sa in discutia de fata. Eu cred ca este chiar lucrul esential. Pentru inceput, faptele: Frédéric Beigbeder (n. 1965), absolvent Sciences-po (1986), scriitor (Mémoires d’un jeune homme dérangé, La Table Ronde, 1990, trad. rom. Memoriile unui tinar ticnit, Editura Pandora-M, 2004; Vacances dans le coma, Grasset, 1994; L’amour dure trois ans, Grasset, 1997; Nouvelles sous ecstasy, Gallimard, 1999), dandy obisnuit al cluburilor pariziene, cronicar literar in presa, radio si televiziune, creator al unui premiu literar (Prix de Flore) si, ceea ce e cel mai important, copywriter in filiala franceza a firmei de publicitate „Young & Rubicam“, […]