RETETE LITERARE DE SUCCES
- 14-04-2005
- Nr. 264
-
Observator Cultural
- ÎN DEZBATERE
- 0 Comentarii
Fara prejudecata culturii inalte, trebuie sa recunoastem ca una dintre primele porunci ale industriei editoriale este „vinde, nu conteaza cum!“. Ar fi bine sa stim care sint strategiile de marketing editorial care aduc atitea milioane de cititori si ce ingrediente miraculoase strecoara acesti autori in paginile cartilor lor, devenite in timp record best-sellers. Cum de un autor ca Paulo Coelho se vinde ca piinea calda si de ce Codul lui Da Vinci te tine treaz o noapte intreaga? De ce Jurnalul lui Bridget Jones, cartea si filmul deopotriva, a avut un succes nebun sau de ce au atita succes prozatoarele frantuzoaice contemporane, iubitoare de autofictiune? De unde popularitatea genului fantasy care s-a extins in ultimii ani si in spatiul cinematografiei? In paginile ce urmeaza, au fost puse sub lupa citeva dintre cartile (si filmele) considerate adevarate „fabrici de succes“.